Školský podporný tím

Školský podporný  tím

 Inkluzívne vzdelávanie je spoločné vzdelávanie detí s rozmanitým potenciálom na zabezpečenie rovnosti ich šancí. Inkluzívne vzdelávanie podporuje dynamický systém vzdelávacích a odborných služieb, ktorý flexibilne reaguje na potreby dieťaťa, rodiny a učiteľa. Je to proces, nie stav.

Náš podporný  tím pracuje v zložení:

Mgr. Slávka Lišaníková – výchovná poradkyňa a sociálna pedagogička 

Mgr. Gabriela Kučíková- špeciálna pedagogička

Mgr. Svetlana Dianová a Mgr. Larisa Pechová – asistentky učiteľa.

Kontakt: tel. 0948 491 970, mail:   soc.spojenaskola@gmail.com

Konzultačné hodiny: štvrtok, piatok v čase  8:00 – 14:00 

Narastajúci počet žiakov s poruchami učenia, aktivity a pozornosti a žiakov s poruchou autistického spektra znamená zmeny pre všetkých zúčastnených na vzdelávacom a výchovnom procese. Aby sme túto zmenu dokázali zvládnuť čo najlepšie, snažíme sa poskytnúť podporu pre žiakov v triedach, učiteľov aj majstrov OV aj formou personálneho posilnenia.

Škola sa zapojila do  projektu MPC Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov III a uzatvorením zmluvy o vzájomnej spolupráci plní špecifický cieľ projektu Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku vzdelávaniu a zvýšiť kompetencie detí a žiakov.

 5 stupňov podpory

Podporujeme jednotný systém podpory pre dieťa.

Inklúzia predstavuje nekončiace úsilie o nachádzanie individuálnych a systémových odpovedí na neustále sa meniacu diverzitu v spoločnosti a v školách. Inklúzia znamená nachádzať spôsoby ako žiť s rôznorodosťou a ako čerpať z rôznorodosti. Náš podporný tím ochotne spolupracuje s učiteľmi a rodičmi , pracuje s odporúčaniami poradenských zariadení a pomáha skvalitniť vyučovací proces v škola snažíme sa byť najdôležitejším stupňom podpory. 

Školská integrácia – je výchova a vzdelávanie žiakov so ŠVVP v triedach škôl a školských zariadení určených pre žiakov bez špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb podľa § 2 písm. s) zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov..

Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami  - je to žiak, ktorý kvôli svojmu zdravotnému znevýhodneniu, nadaniu alebo vývinu v sociálne znevýhodnenom prostredí potrebuje úpravu podmienok, obsahu, foriem, metód a prístupov vo výchove a vzdelávaní. Žiak je považovaný za žiaka so ŠVVP na základe vyšetrenia v zariadení výchovného poradenstva a prevencie a tu mu boli diagnostikované špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby.

Snažíme sa pomocou inklúzie učiť žiakov, že každý človek je jedinečný. K rozvinutej spoločnosti však patrí aj tolerancia, úcta medzi ľuďmi a podpora tých, ktorí to majú v živote o niečo náročnejšie. Zaoberať sa inakosťou je preto nevyhnutné, obzvlášť pri mladých ľuďoch, ktorí ešte samy hľadajú svoju identitu a miesto v živote.  

Dokumenty na stiahnutie